Voor FM Haaglanden zijn diverse functies vervuld door medewerkers van Ucility. Een overzicht van de functies met bijbehorende taken, verantwoordelijkheden, functie zwaartepunten en bevoegdheden.
Functie: Senior Projectleider
- Maakt projectplan en afstemming met opdrachtgever.
- Geeft advies richting opdrachtgever.
- Brengt risico’s en complicaties in kaart en stuur bij waar nodig.
- Stelt het eindresultaat voorop en houd overzicht.
- Opstellen en bewaken van het te bewandelen tijdspad.
- Stelt een projectcontract op waarin randvoorwaarden worden vastgelegd.
- Stelt een projectteam samen, waarin de diverse disciplines vanuit FMHaaglanden vertegenwoordigd zijn.
- Communiceert met opdrachtgever, klanten, disciplines FMHaaglanden en externe leveranciers.
- In kaart brengen van wensen ten aanzien van bouwkundige aanpassingen.
- Het aanmaken en beheren van een projectdossier,
- Maken van tussentijdse rapportages aan opdrachtgever en interne organisatie.
- Maakt een realistische raming van geld, capaciteit en looptijd
- Houdt rekening met regels, posities, belangen en cultuur, van de organisatie(s)/-onderdelen in de projectomgeving.
Gerealiseerde werkzaamheden en resultaten
- Project herhuisvesting Ministerie SZW, ca. 1000 werkplekken.
- Project herhuisvesting Ministerie I&M, ca. 2500 werkplekken.
- HNW Project voor Ministerie I&M, ca. 200 werkplekken / verbouwing/ aanpassing dienstverlening.
- Project voor SSC ICT, Ministerie I&M, ca. 200 werkplekken.
- Project voor diverse afdelingen Ministerie I&M, ca. 200 werkplekken.
- Project voor locatie Nieuwe Uitleg Ministerie I&M, ca. 300 werkplekken.
- HNW Project voor Ministerie I&M, ca. 500 werkplekken/ verbouwing/ aanpassing dienstverlening.
Functie: Adviseur Huisvesting en Facilitaire dienstverlening / Relatiemanager voor het Ministerie van Infrastructuur en Milieu
- Intermediair tussen de facilitaire regieorganisatie van Facility Management Haaglanden (FMH) en diverse directies van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu;
- Eerste aanspreekpunt voor klanten bij standaard en niet- standaard dienstverlening (maatwerk). Uitvoeren van de intake en het vertalen van de vraag- en kaderstelling naar concrete oplossingen;
- Proactief inspelen op klantwensen, behoeften en belangen tijdens de uitvoering van projecten;
- Bewaken van de inhoudelijkheid, tijdigheid, kosten en kwaliteit van geleverde diensten van FMH en de Rijksgebouwendienst;
- Adviseren van klanten bij maatwerkoplossingen aan de hand van organisatieontwikkelingen en rijksbrede ontwikkelingen op het gebied van huisvesting, facility management en leveranciersmanagement;
- Het onderhouden van relaties en het integraal samenwerken met andere bedrijfsvoering partijen (ICT, HRM en Financiën), accountmanagement FMH en RGD, beleidsafdelingen en collega’s van andere departementen;
- Waar mogelijk adviseren van de klant voor een juist en realistisch verwachtingspatroon;
- Afsluiten van een jaarlijkse dienstverleningsovereenkomst (m.b.t. te verwachten afname van diensten) met de klant en het periodiek rapporteren van voortgangsrapportages;
- Advisering van het management SSO-Regie over ontwikkelingen op facilitair en huisvestingsgebied.
Functie: Adviseur huisvesting t.b.v. huisvestingsplan
- Analyseren van vraag en aanbod op het gebied van huisvesting in relatie tot ontwikkelingen rondom ‘activiteit gerelateerd werken’;
- Doorontwikkelen van het huisvestingsplan naar huisvestingsscenario’s;
- Het mogelijk maken van besluitvorming d.m.v. het schrijven van adviesnota/ businesscase met een situatieschets van de huidige panden en het gebruik ervan, omgevingsontwikkelingen t.b.v. Compacte Rijksdienst, De Rijkswerkplek en met verbetervoorstellen en kostenbesparingen.